Even before the turn of the century, movies began to develop in two major directions: the realistic and the formalistic. Realism and formalism are merely general, rather than absolute, terms. When used to suggest a tendency toward either polarity, such labels can be helpful, but in the end they are still just labels. Few films are exclusively formalist in style, and fewer yet are completely realist. There is also an important difference between realism and reality, although this distinction is often forgotten. Realism is a particular style, whereas physical reality is the source of all the raw materials of film, both realistic and formalistic. Virtually all movie directors go to the photographable world for their subject matter, but what they do with this material - how they shape and manipulate it - determines their stylistic emphasis. 
      Generally speaking, realistic films attempt to reproduce the surface of concrete reality with a minimum of distortion. In photographing objects and events, the filmmaker tries to suggest the copiousness of life itself. Both realist and formalist film directors must select (and hence emphasize) certain details from the chaotic sprawl of reality. But the element of selectivity in realistic films is less obvious. Realists, in short, try to preserve the illusion that their film world is unmanipulated, an objective mirror of the actual world. Formalists, on the other hand, make no such pretense. They deliberately stylize and distort their raw materials so that only the very naive would mistake a manipulated image of an object or event for the real thing. 
      We rarely notice the style in a realistic movie; the artist tends to be self-effacing. Some filmmakers are more concerned with what is being shown than how it is manipulated. The camera is used conservatively. It is essentially a recording mechanism that reproduces the surface of tangible objects with as little commentary as possible. A high premium is placed on simplicity, spontaneity, and directness. This is not to suggest that these movies lack artistry, however, for at its best the realistic cinema specializes in art that conceals art.

ngay từ trước khi bước sang thế kỉ mới, các bộ phim bắt đầu tách sang 2 hướng chính: hiện thực và hình thức. Chủ nghĩa hiện thực và chủ nghĩa hình thức chỉ là thuật ngữ nói chung, chứ không phải là tuyệt đối chính xác. Khi được sử dụng để nói đến một xu hướng về sự phân cực, những nhãn mác này có thể có ích, nhưng dù sao thì nó cũng chỉ là nhãn mác mà thôi. Rất hiếm phim hoàn toàn là hình thức, và cũng rất ít phim hoàn toàn là hiện thực. Vẫn có sự khác biệt quan trọng giữa chủ nghĩa hiện thực và thực tế, mặc dù sự khác biệt thường bị bỏ quên. Chủ nghĩa hiện thực là một phong cách đặc biệt, trong khi đó thực tế tự nhiên lại là nguồn nguyên liệu của tất cả các loại phim, cả hiện thực và hình thức. Gần như tất cả các đạo diễn phim đến với thế giới điện ảnh vì vấn đề đề tài, nhưng những gì họ làm với tài liệu làm phim- họ nhào nặn và điều khiển nó như nào-mới quyết định chính phong cách của họ. 
      Nói chung, phim hiện thực cố gắng tái hiện bề mặt của hiện thực cuộc sống với ít xuyên tạc nhất có thể. Qua những sự kiện và hình tượng điện ảnh, nhà làm phim cố gắng thể hiện được sự phong phú của cuộc sống. Cả đạo diễn phim hiện thực và phim hình thức đều phải lựa chọn ( và nhấn mạnh) những chi tiết cụ thể từ thực tế phức tạp hỗn độn. Nhưng yếu tố để lựa chọn trong phim hiện thực thì ít rõ ràng hơn. Những người theo chủ nghĩa duy thực, tóm lại là, cố gắng duy trì sự ảo tưởng rằng những bộ phim của họ là hoàn toàn không có chỉnh sửa, là tấm gương phản chiếu khách quan của hiện thực cuộc sống. Những nhà làm phim theo chủ nghĩa hình thức, mặc khác, lại không hề giả vờ điều gì. Họ cố tình chuyển đổi phong cách và bóp méo thực tế trong tài liệu làm phim để cho chỉ có những người thật sự ngây thơ thì mới nhầm những thước phim đã được xử lý khéo léo chính là những hình ảnh sự kiện thật trong đời sống. 
      Chúng ta hiếm khi nhận ra phong cách của một bộ phim hiện thực, người nghệ sĩ thường khiêm tốn và không tìm cách gây ấn tượng với phong cách của mình. Một vài nhà làm phim thì quan tâm đến những gì được thể hiện hơn là cách nó được xử lý. Máy quay phim được sử dụng khá dè dặt. Nó là một loại máy ghi hình cần thiết để tái hiện bề mặt của những sự vật cụ thể với ít bình luận nhất có thể. Sự đơn giản, tự nhiên và trực tiếp được đặt lên hàng đầu. Tuy nhiên cũng không thể nói rằng những bộ phim này thiếu tính nghệ thuật, bởi vì kĩ nghệ điện ảnh hiện thực đỉnh cao chuyên tập trung vào nghệ thuật che giấu nghệ thuật.

What does the passage mainly discuss?

Đáp án đúng: C

With which of the following statements would theauthor be most likely to agree?

Đáp án đúng: B

Whom does the author say is primarily responsible for the style of a film?

Đáp án đúng: A

The word "shape" in line 8 is closest in meaning to

Đáp án đúng: B

The word "preserve" in line 14 is closest in meaning to

Đáp án đúng: B

The word “They” in line 16 refers to

Đáp án đúng: C

How can one recognize the formalist style?

Đáp án đúng: C

The word "tangible" in line 20 is closest in meaning to

Đáp án đúng: A

Which of the following terms is NOT used to describe realism in filmmaking?

Đáp án đúng: D

Which of the following films would most likely use a realist style?

Đáp án đúng: A