Telecommuting is some form of computer communication between employees’ homes and offices. For employees whose job involve sitting at a terminal or word processor entering data or typing reports, the location of the computer is of no consequence. If the machine can communicate over telephone lines, when the work is completed, employees can dial the office computer and transmit the material to their employers. A recent survey in USA Today estimates that there are approximately 8,7 million telecommuters. But although the numbers are rising annually, the trend does not appear to be as significant as predicted when Business Week published “The Portable Executive” as its cover story a few years ago. Why hasn’t telecommuting become more popular?
Clearly, change simply takes time. But in addition, there has been active resistance on the part of many managers. These executives claim that supervising the telecommuters in a large work force scattered across the country would be too difficult, or, at least, systems for managing them are not yet developed, thereby complicating the manager’s responsibilities.
It is also true that employees who are given the option of telecommuting are reluctant to accept the opportunity. Most people feel that they need regular interaction with a group, and many are concerned that they will not have the same consideration for advancement if they are not more visible in the office setting. Some people feel that even when a space in their homes is set aside as a work area, they never really get away from the office.

Dịch bài
Làm việc từ xa là một hình thức giao tiếp máy tính giữa nhà và văn phòng của nhân viên. Đối với nhân viên mà công việc của họ liên quan đến việc ngồi ở thiết bị đầu cuối hoặc một bộ xử lý văn bản vào dữ liệu hoặc gõ các bản báo cáo, vị trí của máy tính không quan trọng. Nếu máy tính có thể giao tiếp qua đường điện thoại, khi công việc được hoàn thành, các nhân viên có thể quay số máy tính văn phòng và chuyển các tài liệu đó đến cho người chủ. Một cuộc khảo sát gần đây trên tờ USA Today ước tính có khoảng 8,7 triệu người làm việc từ xa. Thế nhưng mặc dù con số này đang tăng lên hàng năm, xu hướng đó dường như không được lớn như được dự đoán khi tờ Bussiness Week công bố “Sự điều hành di động” là câu chuyện trang bìa của nó một vài năm trước đây. Tại sao làm việc từ xa lại không trở nên phổ biến hơn?
Rõ ràng, sự thay đổi chỉ cần tốn thời gian. Nhưng ngoài ra, đã có sự chống đối hoạt động đối với một phần các nhà quản lý. Những nhà quản lý nào cho rằng việc giám sát những người làm việc qua mạng trong lực lượng lao động lớn rải rác khắp đất nước là quá khó khăn, hoặc, ít nhất, hệ thống để quản lý họ chưa phát triển, do đó càng làm phức tạp thêm trách nhiệm của người quản lý. Sự thật là những nhân viên được cung cấp sự lựa chọn làm việc từ xa miễn cưỡng chấp nhận cơ hội. Hầu hết mọi người cảm thấy rằng họ cần tương tác thường xuyên với một nhóm, và nhiều người lo ngại rằng họ sẽ không có sự cân nhắc cùng thăng tiến nếu họ không được nhìn thấy nhiều hơn trong các văn phòng. Một số người cảm thấy rằng ngay cả khi một không gian trong nhà của họ được dành ra như một khu vực làm việc, họ không bao giờ rời khỏi văn phòng.

With which of the following topics is the passage primarily concerned?

Đáp án đúng: A

How many Americans are involved in telecommuting?

Đáp án đúng: B

The phrase “of no consequence” means…………………

Đáp án đúng: D

The author mentions all of the following as concerns of telecommuting, EXCEPT……………

Đáp án đúng: B

The word “them” in the second paragraph refers to…………………..

Đáp án đúng: A

The reason why telecommuting has not become popular is that the employees

Đáp án đúng: B

The word “reluctant” in the third paragraph can best be replaced by……………….

Đáp án đúng: C