We find that bright children are rarely held back by mixed-ability teaching. On the contrary, both their knowledge and experience are enriched. We feel that there are many disadvantages in streaming pupils. It does not take into account the fact that children develop at different rates. It can have a bad effect on both the bright and the not-so-bright child. After all, it can be quite discouraging to be at the bottom of the top grade! Besides, it is rather unreal to grade people just according to their intellectual ability. This is only one aspect of their total personality. We are concerned to develop the abilities of all our pupils to the full, not just their academy ability. We also value personal qualities and social skills, and we find that mixed-ability teaching contributes to all these aspects of learning.
In our classrooms, we work in various ways. The pupils often work in groups; this gives them the opportunity to learn to co-operate, to share, and to develop leadership skills. They also learn how to cope with personal problems as well as learning how to think, to make decisions, to analyze and evaluate, and to communicate effectively. The pupils learn from each other as well as from the teachers.
Sometimes the pupils work in pairs; sometimes they work on individual tasks and assignments; and they can do this at their own speed. They also have some formal class teaching when this is appropriate. We encourage our pupils to use the library, and we teach them the skills they need in order to do this effectively. An advanced pupil can do advanced work; it does not matter what age the child is. We expect our pupils to do their best, not their least, and we give them every encouragement to attain this goal.

Chúng ta thấy rằng những đứa trẻ thông minh hiếm khi bị kìm hãm bởi sự giảng dạy lớp có những học sinh với nhiều khả năng khác nhau. Mà trái lại, cả kiến thức và kinh nghiệm của chúng đều trở nên phong phú. Chúng ta cảm thấy rằng có rất nhiều nhược điểm trong việc phân loại học sinh. Nó không xem xét trên thực tế là trẻ em phát triển ở các mức độ khác nhau. Nó có thể ảnh hưởng xấu đến cả những đứa trẻ thông minh và không thông minh . Cuối cùng thì, nó có thể gây chán nản khi đứng cuối cùng trong lớp đầu cao!
Bên cạnh đó, thật là không thực tế khi phân loại con người chỉ dựa vào năng lực trí tuệ của họ. Đây chỉ là một khía cạnh trong toàn bộ nhân cách con người. Chúng tôi chú trọng phát triển đầy đủ khả năng của tất cả các học sinh, chứ không chỉ là khả năng học vấn. Chúng tôi cũng đánh giá cao những phẩm chất cá nhân và kỹ năng xã hội, và chúng tôi thấy rằng việc dạy lớp có những học sinh với nhiều khả năng khác nhau có thể giúp ích cho mọi khía cạnh của việc học tập.
Trong lớp học, chúng ta làm việc theo nhiều cách khác nhau. Các em học sinh thường làm việc theo nhóm: điều này sẽ tạo cho các em cơ hội học cách hợp tác, sẻ chia, và phát triển kỹ năng lãnh đạo. Các em cũng học được cách đối phó với các vấn đề cá nhân cũng như học cách suy nghĩ, để đưa ra quyết định, phân tích, đánh giá, và giao tiếp hiệu quả. Các em học sinh có thể học hỏi lẫn nhau cũng như từ các thầy cô.
Đôi khi học sinh có thể việc theo cặp; thỉnh thoảng giải quyết các nhiệm vụ cá nhân hay bài tập, và các em có thể làm ở tốc độ của riêng mình. Các em học sinh cũng có một số bải giảng kiểu mẫu khi thích hợp. Chúng tôi khuyến khích các em học sinh của mình sử dụng thư viện, và chúng tôi dạy cho các em những kỹ năng cần thiết để sử dụng thư viện một cách hiệu quả. Một học sinh khá giỏi có thể làm các nhiệm vụ khó khăn, cho dù bao nhiêu tuổi. Chúng tôi hy vọng các em cố gắng hết mình, và chúng tôi luôn khuyến khích đạt được mục tiêu.

In the passage, the author’s attitude towards “mixed-ability teaching” is ______.

Đáp án đúng: C

The words “held back” in 1st paragraph means “______”.

Đáp án đúng: B

The author argues that a teacher’s chief concern should be the development of the pupils’ ______.

Đáp án đúng: D

Which of the following is NOT mentioned in the passage?

Đáp án đúng: A

The author’s purpose of writing this passage is to ______.

Đáp án đúng: D

According to the passage, which of the following is NOT TRUE?

Đáp án đúng: C

According to the passage, which of the following is an advantage of mixed-ability teaching?

Đáp án đúng: C

Which of the following statements can best summaries the main idea of the passage?

Đáp án đúng: D

According to the passage, “streaming pupils” _____.

Đáp án đúng: A

According to the author, mixed-ability teaching is more preferable because ______.

Đáp án đúng: B