(10)is has been was will be
Within the last century the amount of carbon dioxide in the atmosphere ________(1) dramatically, largely ________(2) people burn vast amounts of fossil fuels, coal and petroleum and its derivatives. Average global temperature also has increased – by about 0.6 Celsius degree with ________(13) past century.
Atmospheric scientists ________(4) found that at least half of that temperature increase ________(5) attributed to human activity. They predict that ________(6) dramatic action is taken, global temperature will continue ________(7) by between 1oD and 3.5oC (between 1.8o and 6.3o F) over the next century. Although ________(8) increase may not seem like a great difference, during The Last Ice Age the global temperature ________(9) only 2.2 Celsius degrees cooler than it ________(10) presently.
(10)
A. is
B. has been
C. was
D. will be
• Bài dịch tham khảo:

Trong một thế kỷ trở lại đây, lượng CO2 trong khí quyển đã tăng một cách đột ngột, phần lớn là bởi vì con người đốt những lượng rất lớn chất đốt tự nhiên, than, dầu và những sản phẩm phát sinh khác. Nhiệt đột trung bình của trái đất cũng tăng – tăng khoảng 0.6oC trong một thế kỷ.

Những nhà khoa học nghiên cứu về khí quyển đã phát hiện ra rằng các hoạt động của con người đóng góp vào ít nhất một nửa lượng nhiệt tăng lên đó. Bọn họ dự đoán rằng nếu không có những hành động nhanh chóng thì nhiệt độ Trái Đất sẽ tiếp tục tăng một lượng trong khoảng 1oC và 3.5oC (1.8o và 6.3o F) trong một thế kỷ tới. Mặc dù một lượng tăng lên như vậy có thể không phải là một sự thay đổi lớn, từ Kỷ Bẳng Hà, nhiệt độ thế giới chỉ lạnh hơn có 2oC so với nhiệt độ hiện tại.

Đáp án A

Cuối đoạn có từ “presently” hé lộ rằng đây là nhiệt độ hiện tại, vì vậy đáp án chính xác là A.is