(3)
Hotter weather leads to lower exam results, according to a new study from Harvard University, the University of California and Georgia State University. __________ (1), hot weather may reduce learning in both the short term and long term. Researchers reported that hot weather on test days and higher than average temperatures throughout the school year resulted in poorer grades. The study is the first major research __________ (2) the effect of heat on students in the USA. Researchers analyzed how test scores from 10 million American students were __________ (3) on by the weather. Their findings showed that an average temperature increase of just 0.55ºC over one year resulted in a one per cent decrease in learning.

The research is in a paper called "Heat and Learning" and was published last month by the USA's National Bureau of Economic Research. One of the more alarming conclusions contained in the study is __________ (4) global warming may have negative effects on learning and the income-earning potential of students around the world. The researchers predicted that if global temperatures continued to rise, the average American student could lose $25,000 in income over their __________ (5) because of lower exam results.
(Adapted from https://www.breakingnewsenglish.com)

(3)
A. effected
B. resulted
C. impacted
D. led
Dịch bài đọc: Theo một nghiên cứu mới từ Đại học Harvard, Đại học California và Đại học bang Georgia, thời tiết nóng hơn dẫn đến kết quả thi thấp hơn. Hơn nữa, thời tiết nóng có thể làm giảm việc học trong cả ngắn hạn và dài hạn. Các nhà nghiên cứu báo cáo rằng thời tiết nóng vào những ngày kiểm tra và cao hơn nhiệt độ trung bình trong suốt năm học dẫn đến điểm kém hơn. Nghiên cứu này là nghiên cứu lớn đầu tiên về ảnh hưởng của nhiệt đối với sinh viên ở Hoa Kỳ. Các nhà nghiên cứu đã phân tích điểm kiểm tra của 10 triệu sinh viên Hoa Kỳ bị ảnh hưởng như thế nào bởi thời tiết. Phát hiện của họ cho thấy rằng sự gia tăng nhiệt độ trung bình chỉ 0,55ºC trong một năm dẫn đến việc học tập giảm đi một phần trăm.

Nghiên cứu này nằm trong một bài báo gọi là "Nhiệt độ và học tập" và được xuất bản vào tháng trước bởi Cục nghiên cứu kinh tế quốc gia Hoa Kỳ. Một trong những kết luận đáng báo động hơn trong nghiên cứu là sự nóng lên toàn cầu có thể có tác động tiêu cực đến việc học và kiếm thêm thu nhập của sinh viên trên toàn thế giới. Các nhà nghiên cứu dự đoán rằng nếu nhiệt độ toàn cầu tiếp tục tăng, một sinh viên Mỹ trung bình có thể mất 25.000 đô la thu nhập trong suốt cuộc đời vì kết quả thi thấp hơn.

Đáp án C

impact on: ảnh hưởng tới