The following can be inferred from the passage EXCEPT that .
Many people now think that teachers give pupils too much homework. They say that it is unnecessary for children to work at home in their free time. Moreover, they argue that most teachers do not properly plan the homework tasks they give to pupils. The result is that pupils have to repeat tasks which they have already done at school.
Recently in Greece many parents complained about the difficult homework which teachers gave to the children. The parents said that most of the homework was waste of time, and they wanted to stop it. Spain and Turkey are two countries which stopped homework recently. In Denmark, West Germany and several other countries in Europe, teachers cannot set homework at weekends. In Holland, teachers allow pupils to stay at school to do their homework. The children are free to help one another. Similar arrangements also exit in some British schools.
Most people agree that homework is unfair. A pupil who can do his homework in a quiet and comfortable room is in a much better position than a pupil who does his homework in a small, noisy room with the television on. Some parents help their children with their homework. Other parents take no interest at all in their children’s homework.
It is important, however, that teachers talk to parents about homework. A teacher should suggest suitable tasks for parents to do with their children. Parents are often better at teaching their own children!
The following can be inferred from the passage EXCEPT that ________.
A. many teachers think that pupils should have homework
B. teachers’ homework is different from the work the pupils have done in class
C. teachers should advise parents about how to work with the children at home
D. it’s advisable for the children to re-do the class-tasks.
* Bài dịch tham khảo:

Rất nhiều người bây giờ nghĩ rằng giáo viên giao cho học sinh quá nhiều bài tập về nhà. Họ nói rằng điều đó là không cần thiết đối với lũ trẻ khi làm bài ở nhà trong lúc rảnh rỗi. Hơn thế nữa, họ tranh luận rằng hầu hết giáo viên đều không lập kế hoạch những bài tập về nhà mà họ giao cho học sinh. Kết quả là đám học sinh đó phải làm đi làm lại những bài tập mà chúng đã làm hết ở trên trường rồi.

Gần đây ở Cộng hòa Hy Lạp, rất nhiều bậc phụ huynh phàn nàn về bài tập khó mà giáo viên đã giao cho lũ trẻ. Phụ huynh nói rằng đa số bài tập đều tốn thời gian và họ muốn dừng ngay lại. Tây Ban Nha và Thổ Nhĩ Kỳ là hai quốc gia gần đây đã ngừng bài tập về nhà. Ở Đan Mạch, phía Tây Germany và một vài quốc gia khác ở châu Âu, giáo viên không thể giao bài về nhà vào ngày cuối tuần. Ở Hà Lan, giáo viên cho phép học sinh ở lại trường để làm bài tập. Lũ trẻ tha hồ giúp đỡ bạn khác. Những sự giàn xếp tương tự cũng tồn tại ở một số trường học nước Anh.

Đa số mọi người đồng ý rằng bài tập về nhà thì thật không công bằng. Một học sinh có thể làm bài tập trong một căn phòng yên tĩnh và thoải mái thì ở trong một vị thế tốt hơn rất nhiều so với một học sinh làm bài tập trong một căn phòng nhỏ, ồn ào với chiếc tivi đang bật. Một số bậc phụ huynh giúp con cái họ bài tập về nhà. Còn những bậc phụ huynh khác thì không hứng thú gì với bài tập của con mình.

Dù vậy, giáo viên nói với phụ huynh về bài tập về nhà, điều đó là quan trọng. Một người giáo viên nên đưa ra những bài tập phù hợp đối với cả phụ huynh để cùng làm với con cái. Cha mẹ thì thường chỉ dạy con cái của họ tốt hơn.

Đáp án B

A. many teachers think that pupils should have homework (nhiều giáo viên nghĩ rằng học sinh nên có bài tập về nhà)
B. teachers’ homework is different from the work the pupils have done in class (bài tập về nhà của giáo viên thì khác với bài tập mà học sinh làm trên lớp)
C. teachers should advise parents about how to work with the children at home (giáo viên nên khuyên cha mẹ về việc làm thế nào để làm việc với con cái ở nhà)
D. it’s advisable for the children to re-do the class-tasks. (điều đó là thích hợp cho lũ trẻ làm lại bài tập trên lớp)