The main idea of this passage is that .
As viewed from space, Earth's distinguishing characteristics are its blue waters and white clouds. Covered by an ocean of air consisting of 78% nitrogen and 21% oxygen, the planet is the only one in our solar system known to harbor life. Circling the Sun at an average distance of 149 million km (93 million miles), Earth is the third planet from the Sun and the fifth largest planet in the solar system.

Its rapid spin and molten nickel-iron core give rise to an extensive magnetic field which, coupled with the atmosphere, shields us from nearly all of the harmful radiation coming from the Sun and other stars. Most meteors burn up in the Earth's atmosphere before they can strike the surface. The planet active geological processes have left no evidence of the ancient pelting it almost certainly received soon after it was formed. The Earth has a single natural satellite – the Moon.
The main idea of this passage is that _________.
A. there are life – supporting characteristics on the Earth
B. most of the Earth is water
C. the Earth has no common characteristics with other planets
D. the Earth is the only planet with a moon
• Bài dịch tham khảo:

Khi được nhìn từ không gian, những đặc điểm phân biệt của Trái đất là vùng biển xanh và những đám mây trắng. Được bao bọc bởi một đại dương không khí bao gồm 78% khí nitơ và 21% khí oxy, hành tinh này là duy nhất trong hệ mặt trời của chúng ta được biết đến để nuôi dưỡng sự sống. Vòng quanh Mặt trời ở khoảng cách trung bình 149 triệu km (93 triệu dặm), Trái đất là hành tinh thứ ba tính từ Mặt trời và là hành tinh lớn thứ năm trong hệ mặt trời.

Sự quay tròn nhanh và lõi sắt-niken nóng chảy của nó tạo ra một từ trường rộng lớn kết hợp với không khí che chắn chúng ta khỏi hầu hết các bức xạ có hại đến từ mặt trời và các ngôi sao khác. Hầu hết các thiên thạch đều cháy trong bầu khí quyển của trái đất trước khi chúng có thể đâm vào bề mặt. Các quy trình địa chất đang hoạt động của hành tinh đã không để lại dấu vết nào cho thấy sự hình thành cổ xưa mà nó gần như chắc chắn nhận được ngay sau khi nó được hình thành. Trái Đất có một vệ tinh tự nhiên - Mặt trăng.

Đáp án A

there are life – supporting characteristics on the Earth (có những đặc điểm hỗ trợ sự sống trên Trái Đất)