The word “track” can be best replaced by .
They called New York “the Big Apple”. Maybe it is not exactly like an apple, it’s certainly very big. There are too many people, that’s the problem. The streets are always full of car and trucks, and you can never find a place to park.
If you have enough money, you can take a taxi. New York cabs are yellow. They look all the same. But the drivers are very different. Some were born and raised in New York, but many are newcomers to the United States. A few drive slowly, but most go very, very fast. Cab driving is a difficult job. It can be dangerous too. Thieves often try to steal the drivers’ money. Drivers sometimes get hurt.
If you don’t want to take a taxi, you can go by bus or you can take the subway. The subway is quick, and it’s cheap, but parts of it are old and dirty. Lights don’t always work and there are often fires on the track. On some subway lines, there are new, clean, silver trains. But you can’t see the color of the old trains easily. There is too much dirt and too much graffiti, inside and outside.
(Adapted from America on the move – Elizabeth Laird)
The word “track” can be best replaced by ________.
A. roadway
B. station
C. light bulb
D. train
• Bài dịch tham khảo:

Họ gọi New York là "Quả táo to lớn". Có lẽ nó không giống như một quả táo, nhưng chắc chắn nó rất lớn. Có quá nhiều người, đó chính là vấn đề. Đường phố luôn đầy xe hơi và xe tải, và bạn không bao giờ có thể tìm thấy một nơi để đậu xe.
Nếu bạn có đủ tiền, bạn có thể đi taxi. Xe taxi ở New York có màu vàng. Chúng trông đều giống nhau. Nhưng các tài xế thì lại rất khác biệt. Một số sinh ra và lớn lên ở New York, nhưng nhiều người là người mới đến Hoa Kỳ. Một vài tài xế lái xe từ từ chậm rãi, nhưng hầu hết họ đi rất, rất nhanh. Lái taxi là một công việc khó khăn. Nó cũng có thể rất nguy hiểm. Những tên trộm thường cố gắng ăn cắp tiền của tài xế. Tài xế đôi khi bị thương.
Nếu bạn không muốn đi taxi, bạn có thể đi bằng xe buýt hoặc bạn có thể đi tàu điện ngầm. Tàu điện ngầm thì khá nhanh, và rẻ, nhưng đôi số chỗ lại cũ kĩ và bẩn thỉu. Đèn không phải lúc nào cũng hoạt động và thường có những đám cháy khi đang trên đường. Trên một số tuyến đường tàu điện ngầm, có những đoàn tàu màu bạc mới, sạch sẽ. Nhưng bạn không thể nhìn thấy màu sắc của những đoàn tàu cũ một cách dễ dàng. Có quá nhiều bụi bẩn và tranh vẽ graffiti, bên trong và bên ngoài.

Đáp án A