The word "undergo" in paragraph 3 is closest in meaning to .
In Africa, people celebrate with joy the birth of a new baby. The Pygmies would sing a birth-song to the child. In Kenya, the mother takes the baby strapped to her back into the thorn enclosure where the cattle are kept. There, her husband and the village elders wait to give the child his or her name.
In West Africa, after the baby is eight days old, the mother takes the baby for its first walk in the big, wide world, and friends and family are invited to meet the new baby. In various African nations, they hold initiation ceremonies for groups of children instead of birthdays. When children reach a certain designated age, they leam the laws, beliefs, customs, songs and dances of their tribes. Some African tribes consider that children from nine to twelve are ready to be initiated into the grown up world. They may have to carry out several tests.
Maasai boys around thirteen years old to seventeen undergo a two-stage initiation. The first stage lasts about three months. The boys leave their parents' homes, paint their bodies white, and are taught how to become young warriors. At the end of this stage, they have their heads shaved and they are also circumcised. At the second stage, the young warriors grow their hair long and live in a camp called a “manyatta” where they practice hunting the wild animals that might attack the Maasai herds. This stage may last a few years. When they are ready, they will marry and become owners of large cattle herds like their fathers. The girls are initiated when they are fourteen or fifteen. They are taught by the older women about the duties of marriage and how to care for babies. Soon after that they are married and lead a life similar to that of their mothers.
The word "undergo" in paragraph 3 is closest in meaning to _______________.
A. explore
B. participate in
C. experience
D. commence
Ở châu Phi, mọi người hân hoan ăn mừng sự ra đời của một em bé mới. Các Pygmies sẽ hát một bài hát chào đời cho đứa trẻ. Ở Kenya, người mẹ đưa đứa trẻ trói vào lưng vào trong chuồng có gai, nơi nuôi gia súc. Ở đó, chồng cô và các già làng đợi đặt tên cho đứa trẻ.
Ở Tây Phi, sau khi đứa trẻ được tám ngày tuổi, người mẹ đưa đứa bé đi dạo đầu tiên trong thế giới rộng Ở Tây Phi, sau khi đứa trẻ được tám ngày tuổi, người mẹ đưa đứa bé đi dạo đầu tiên trong thế giới rộng lễ nhập môn cho các nhóm trẻ em thay vì sinh nhật. Khi trẻ em đến một độ tuổi nhất định, chúng học luật pháp, tín ngưỡng, phong tục, các bài hát và điệu múa của bộ tộc chúng. Một số bộ lạc châu Phi cho rằng trẻ em từ chín đến mười hai tuổi đã sẵn sàng để bắt đầu bước vào thế giới trưởng thành. Họ có thể phải thực hiện một số thử nghiệm.
Những cậu bé Maasai khoảng mười ba tuổi đến mười bảy tuổi trải qua hai giai đoạn nhập môn. Giai đoạn đầu tiên kéo dài khoảng ba tháng. Các cậu bé rời khỏi nhà của cha mẹ, sơn cơ thể của họ màu trắng, và được dạy cách trở thành những chiến binh trẻ tuổi. Vào cuối giai đoạn này, họ được cạo đầu và họ cũng được cắt bao quy đầu. Ở giai đoạn thứ hai, các chiến binh trẻ sẽ để tóc dài và sống trong một trại gọi là "manyatta", nơi họ thực hành săn bắt những động vật hoang dã có thể tấn công bầy Maasai. Giai đoạn này có thể kéo dài vài năm. Khi đã sẵn sàng, họ sẽ kết hôn và trở thành chủ nhân của những đàn gia súc lớn như cha của họ. Các cô gái bắt đầu trưởng thành khi họ mười bốn hoặc mười lăm tuổi. Họ được những người phụ nữ lớn tuổi dạy về nghĩa vụ của hôn nhân và cách chăm sóc trẻ sơ sinh. Ngay sau đó họ kết hôn và sống một cuộc sống tương tự như cuộc sống của mẹ họ.

Đáp án C

Từ "undergo" trong đoạn 3 gần nghĩa nhất với__________.
A. khám phá
B. tham gia vào
C. trải nghiệm
D. bắt đầu
Thông tin: Maasai boys around thirteen years old to seventeen undergo a two-stage initiation.
Tạm dịch: Các cậu bé Maasai khoảng mười ba tuổi đến mười bảy tuổi trải qua một sự khởi đầu với hai giai đoạn.
→ Chọn đáp án C