Which of the following is NOT true about 24-hour teaching?
ARE TRADITIONAL WAYS OF LEARNING THE BEST?
Read about some alternative schools of thought…
One school in Hampshire, UK, offers 24-hour teaching. The children can decide when or if they come to school. The school is open from 7 a.m. to 10 p.m., for 364 days a year and provides online teaching throughout the night. The idea is that pupils don’t have to come to school and they can decide when they want to study. Cheryl Heron, the head teacher, said “Some students learn better at night. Some students learn better in the morning.” Cheryl believes that if children are bored, they will not come to school. “Why must teaching only be conducted in a classroom? You can teach a child without him ever coming to school.”
Steiner schools encourage creativity and free thinking so children can study art, music and gardening as well as Science and history. They don’t have to learn to read and write at an early age. At some Steiner schools the teachers can’t use textbooks. They talk to the children, who learn by listening. Every morning the children have to go to special music and movement classes called “eurhythmy”, which help them learn to concentrate. Very young children learn foreign languages through music and song. Another difference from traditional schools is that at Steiner schools you don’t have to do any tests or exams.
A child learning music with the Suzuki method has to start as young as possible. Even two-year-old children can learn to play difficult pieces of classical music, often on the violin. They do this by watching and listening. They learn by copying, just like they learn their mother tongue. The child has to join in, but doesn’t have to get it right. “They soon learn that they mustn’t stop every time they make a mistake. They just carry on,” said one Suzuki trainer. The children have to practice for hours every day and they give performance once a week, so they learn quickly. “The parents must be involved too,” said the trainer, “or it just doesn’t work.”
(Source: Adapted from Speak out)

Which of the following is NOT true about 24-hour teaching?
A. Students can come to school from 7 a.m. to 10 p.m.
B. Students can study online at night.
C. Students can choose the time to study.
D. Some students need to study in the morning and some need to study at night.
CÁCH HỌC TẬP TRUYỀN THỐNG CÓ PHẢI LÀ TỐT NHẤT?
Đọc về một số trường phái tư tưởng thay thế...
Một trường học ở Hampshire, Vương quốc Anh, cung cấp việc giảng dạy 24 giờ. Những đứa trẻ có thể quyết định khi nào chúng đến trường. Trường mở cửa từ 7 giờ sáng đến 10 giờ tối, trong 364 ngày một năm và cung cấp việc giảng dạy trực tuyến suốt đêm. Ý tưởng là học sinh không phải đến trường và chúng có thể quyết định khi nào chúng muốn học. Cheryl Heron, giáo viên chủ nhiệm, cho biết "Một số học sinh học tốt hơn vào ban đêm. Một số học sinh học tốt hơn vào buổi sáng." Cha Cheryl tin rằng nếu trẻ em buồn chán, chúng sẽ không đến trường. "Tại sao phải giảng dạy chỉ được tiến hành trong một lớp học? Bạn có thể dạy một đứa trẻ mà không bao giờ chúng đến trường."
Các trường Steiner khuyến khích sự sáng tạo và suy nghĩ tự do để trẻ em có thể học nghệ thuật, âm nhạc và làm vườn cũng như Khoa học và lịch sử. Chúng không phải học đọc và viết từ khi còn nhỏ. Tại một số trường Steiner, giáo viên không thể sử dụng sách giáo khoa. Họ nói chuyện với những đứa trẻ, những người học bằng cách lắng nghe. Mỗi buổi sáng, các em phải đến các lớp học âm nhạc và vận động đặc biệt có tên là "eurththmy", giúp chúng học cách tập trung. Trẻ nhỏ học ngoại ngữ thông qua âm nhạc và bài hát. Một điểm khác biệt so với các trường truyền thống là tại các trường Steiner, bạn không phải làm bất kỳ bài kiểm tra hay kỳ thi nào.
Một đứa trẻ học nhạc bằng phương pháp Suzuki phải bắt đầu học càng nhỏ càng tốt. Ngay cả trẻ em hai tuổi cũng có thể học chơi những bản nhạc cổ điển khó, thường là trên đàn violin. Chúng làm điều này bằng cách xem và lắng nghe. Chúng bằng cách sao chép, giống như họ học tiếng mẹ đẻ của họ. Đứa trẻ phải tham gia, nhưng không cần phải làm cho đúng. "Chúng sẽ sớm biết rằng chúng không cần phải dừng lại mỗi khi mắc lỗi. Chúng chỉ tiếp tục làm", một người huấn luyện Suzuki nói. Trẻ em phải luyện tập hàng giờ mỗi ngày và chúng biểu diễn mỗi tuần một lần, vì vậy chúng học rất nhanh. "Cha mẹ cũng phải tham gia", huấn luyện viên nói, "nếu không phương pháp này sẽ không hoạt động."

Đáp án D

Dẫn chứng: The idea is that pupils don’t have to come to school and they can decide when they want to study (Ý tưởng là học sinh không phải đến trường và chúng có thể quyết định khi nào chúng muốn học.)
Tạm dịch: Điều nào sau đây KHÔNG đúng về giảng dạy 24 giờ?
A. Học sinh có thể đến trường từ 7 giờ sáng đến 10 giờ tối.
B. Học sinh có thể học trực tuyến vào ban đêm.
C. Học sinh có thể chọn thời gian học.
D. Một số học sinh cần học vào buổi sáng và một số cần học vào buổi tối.